donderdag 12 februari 2015

Week 3 - Wanted: informatie


Vanmiddag hebben wij als DOT het kennismakingsgesprek met Van Wijhe en het Carmel College. Nadat Niek wat heen en weer gemaild en gebeld had hebben we een afspraak kunnen maken met beide partijen. Eerst was het nog wel even spannend of het op korte termijn kon, wat wij graag wilden zodat we snel aan de slag kunnen gaan, maar uiteindelijk is dit gelukt. In het gesprek hopen wij de verwachtingen naar elkaar te kunnen uitspreken en iets meer te weten te komen over wat wij kunnen gaan doen voor de pilotopdracht.

Voor het gesprek van vanmiddag (11 februari 2015) met de school en het bedrijf hebben we een aantal agendapunten opgesteld. Hiervoor hebben we kritisch na moeten denken over wat wij in het gesprek willen behandelen en wat we te weten willen komen. We hebben niet alleen gedacht aan informatie die wij graag willen, maar in de agenda hebben wij ook punten opgesteld over eventuele informatie die Van Wijhe en het Carmel College van ons willen ontvangen. Op deze manier zorgen we ervoor dat niet alleen wij als DOT weten waar wij aan toe zijn, maar dat Van Wijhe en het Carmel College dit ook weten. Na aanleiding van het gesprek zullen wij een update schrijven op deze blog.

We zijn nu drie weken onderweg met de pilotopdracht en we merken hierin dat het groepsproces een ontwikkeling doormaakt. We merken in de groep dat humor een belangrijke bindende factor is; we zijn allemaal in voor een grap op zijn tijd. We kunnen samen goed lachen waardoor er een relaxte sfeer binnen de groep heerst. De enigszins afwachtende houding binnen ons DOT begint te vervagen en nieuwe taken worden snel opgepakt.

Verder leek het ons handig om één contactpersoon aan te wijzen. Niek heeft het contact met beide partijen op zich genomen en houdt de rest van de groep over het contact op de hoogte. Joshua, Wouter en Max notuleren in groepsgesprekken en plaatsen dit online zodat we altijd terug kunnen vinden wat er besproken is.

ADDIE
Afgelopen weken hebben wij voornamelijk veel onderling gespard op ideeën en mogelijkheden voor het uitvoeren van de pilotopdracht. Tijdens dit proces zijn we daarnaast constant bezig met het evalueren van deze ideeën/ mogelijkheden, is het zinvol/ nuttig wat we bedacht hebben? Is het uitvoerbaar/ haalbaar? Dit proces sluit aan op het ADDIE-model wat hieronder staat weergegeven. Hier is in te zien dat alle processen binnen dit model gekoppeld zijn aan evaluatie en dus ook de fase van het analyseren.




TPACK
Woensdag (11 februari) hebben we als DOT een gesprek gehad met de begeleidster vanuit het Windesheim waarin we een belangrijke tip kregen met betrekking tot de toepassing van het TPACK model. Het idee is om ons in eerste instantie voornamelijk te richten op de inhoud (TPACK: Content Knowledge) en het pedagogische aspect (Pedagogical Knowledge) om daarna pas te kijken hoe we deze opdracht kunnen verrijken en een meerwaarde kunnen geven met ICT-gebruik (TPACK: Technological Content).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten